خدمات مدیریت پروژه

تخصص شرکت پروژه‌کاران، ارائه خدمات جامع مدیریت پروژه است که به کارفرما کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را به‌موقع، طبق محدوده و بودجه‌ی تعریف‌شده، و با کیفیت مورد نظر به پایان برساند. تیم ما متعهد به ارائه خدمات با کیفیت بالا متناسب با نیازهای منحصر به فرد کارفرما به ویژه در پروژه‌های EPC (مهندسی، خرید و اجرا) است.

برنامه‌ریزی و کنترل پروژه

خدمات برنامه‌ریزی و کنترل پروژه ما به شما امکان می‌دهد با استفاده از متدولوژی به‌روز و بدون نیاز به تیم کنترل پروژه تمام وقت، پروژه‌های خود را کنترل نمایید. این خدمات شامل موارد زیر است:

  • برنامه‌ریزی پروژه،
  • پایش پروژه،
  • گزارش دهی دوره‌های و تحلیلی،
  • هماهنگی پروژه،
  • کنترل مستندات،
  • مدیریت ریسک، و
  • کنترل منابع.

در حوزه برنامه‌ریزی پروژه، شرکت پروژه‌کاران ابتدا با مشارکت ذینفعان به جمع‌آوری الزامات می‌پردازد. سپس محدوده پروژه تعریف می‌شود و بر اساس آن ساختار شکست کار (WBS) تدوین می‌گردد. با شکست بسته‌های کاری به فعالیت‌های قابل مدیریت و تعیین توالی فعالیت‌ها، و در نهایت تخصیص منابع به فعالیت‌ها، برنامه زمانبندی پروژه با استفاده از نرم‌افزارهای MS Project یا Primavera تهیه می‌شود. در تدوین برنامه زمانبندی، اولویت راه‌اندازی و بهره‌برداری لحاظ می‌گردد.

در طول پروژه، برنامه اجرایی کوتاه مدت (روزانه/هفتگی) و همچنین Todolistها برای تیم‌های مختلف پروژه تهیه می‌گردد. برای پایش پروژه، وضعیت پیشرفت فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده استخراج و پیشرفت پروژه بر اساس متد مدیریت ارزش کسب‌شده (EVM) محاسبه می‌گردد. وضعیت پیشرفت هم در گزارش‌های پروژه ارائه می‌شود و هم در جلسات روزانه/هفتگی با تیم‌های پروژه بررسی می‌گردد.

در گزارش‌دهی تحلیلی، انحرافات بین برنامه‌ریزی و عملکرد پروژه شناسایی می‌گردد و برنامه‌های جبرانی شامل اقدامات اصلاحی برای اینکه پروژه در مسیر تعیین‌شده حرکت نماید، ارائه می‌شود. علاوه بر این، ما استراتژی‌هایی برای جبران هرگونه تاخیر ارائه می‌دهیم تا موعد زمانی و اهداف تعریف شده در پروژه‌های شما محقق گردد.

با تهیه گزارش دوره‌هایی که شامل گزارش‌های هفتگی و ماهیانه است، ذینفعان از وضعیت پروژه به خوبی مطلع می‌گردند. همچنین وضعیت به‌روز پروژه بر اساس شاخص‌های تعریف‌ شده در داشبوردهای پایش پروژه با ابزارهایی مانند Power BI ارائه می‌گردد. این داشبوردها بر اساس نیاز و اولویت هر کارفرما شخصی‌سازی خواهد شد.

با استفاده از خدمات کنترل مستندات شرکت پروژه‌کاران، همه مستندات پروژه در طول پروژه به خوبی سازماندهی می‌شود و به راحتی قابل بازیابی و در دسترس هستند. به این منظور، ما به طور مداوم وضعیت تهیه اسناد و گردش مستندات را نظارت می‌کنیم.

در فرایند مدیریت ریسک شرکت پروژه‌کاران، ریسک‌های مربوط به هزینه، برنامه‌ریزی، زمان و هر عامل دیگر از پروژه شناسایی و آنالیز می‌کند. سپس استراتژی‌های کاهش احتمال پیشامد و تاثیر هر ریسک تدوین می‌شود و بر اساس آن برنامه پاسخ به ریسک‌ها تعریف می‌گردد. همچنین در یک فرایند مستمر، وضعیت ریسک‌ها در طول پروژه پایش می‌گردد.

خدمات کنترل منابع پروژه‌کاران شامل نظارت دقیق بر تخصیص منابع طبق برنامه‌ریزی تعهد شده‌ی پیمانکار است. با پیگیری عملکرد منابع در مقابل فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، ما هرگونه اختلاف یا مشکل مرتبط با منابع پیمانکار را شناسایی کرده و به کارفرما گزارش می‌دهیم.

مدیریت هزینه

شرکت پروژه‌کاران خدمات جامع مدیریت هزینه را در طول پروژه ارائه می‌دهد. این خدمات شامل موارد زیر است:

  • برآورد هزینه
  • بودجه‌بندی
  • کنترل، پایش و گزارش‌دهی هزینه
  • تخصیص بهینه منابع مالی به فعالیت‌ها

تیم ما به کارفرما کمک می‌کند نسبت به هزینه‌های خود دید بهتری کسب کند، فرآیندهای تصمیم‌گیری خود را بهبود ببخشد و اطمینان حاصل کند که پروژه در محدوده بودجه‌ی تعیین‌شده به اتمام می‌رسد.

 

تجربه ما در مدیریت هزینه

خدمات برآورد هزینه ما بر اساس تعریف مراکز هزینه انجام می‌شود. ما یک ساختار شکست هزینه (CBS) جامع تدوین می‌کنیم که همه انواع هزینه‌های پروژه در آن نظر گرفته شده است. برآورد هزینه‌ها بر اساس تحلیل دقیق بودجه قرارداد و بررسی تجارب و پروژه‌های مشابه و در همکاری نزدیک با کارفرما انجام می‌گردد. همچنین به منظور کنترل موثر هزینه در طول پروژه، مراکز کنترل هزینه در سطوح مختلف (با توجه به ماهیت هر نوع هزینه) تعریف می‌شود.

با برآورد هزینه مبتنی بر ریسک، هزینه‌های بالقوه نیز در نظر گرفته می‌شود و بودجه دقیقی تعریف می‌شود که هزینه خرید، اجرا و همچنین هزینه‌های جاری و بالاسری را پوشش می‌دهد. سپس بر اساس برنامه زمانبندی پروژه، جریان نقدینگی را تهیه می‌کنیم که هزینه‌ها را در طول مدت پروژه پیش‌بینی می‌کند و منابع مالی مورد نیاز را در طول پروژه ارائه می‌کند.

در فرآیند بودجه‌بندی منابع مالی به فعالیت‌ها تخصیص می‌یابد تا خط مبنایی برای پایش هزینه پروژه در آینده ایجاد گردد. در فرایند کنترل و پایش هزینه‌ها، ما داده‌های هزینه را جمع‌آوری می‌کنیم تا مبنای تحلیل برای رسیدگی به انحرافات بودجه باشد. با تهیه گزارش‌های منظم کنترل هزینه، از جمله گزارش‌های عملکرد هزینه و تحلیل ارزش کسب‌شده (EVA)، کارفرما اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری آگاهانه در اختیار خواهد داشت.

تخصیص بهینه منابع مالی به فعالیت‌ها بر حداکثر کردن کارایی بودجه در طول پروژه متمرکز است. هنگامی که نیازهای مالی مطابق با جریان نقدینگی تأمین نمی‌شود یا تامین وجوه به تاخیر می‌افتد، ما راه‌حل‌هایی برای اطمینان از استفاده بهینه از منابع موجود ارائه می‌دهیم. رویکرد ما کاهش تاخیرات و پیشرفت پروژه طبق برنامه زمانبندی با استفاده از منابع مالی موجود برای حفظ پروژه در مسیر است.

مدیریت ادعا

اختلافات و دعاوی ممکن است در طول هر پروژه‌ای به وجود آید. خدمات مدیریت دعاوی ما به گونه‌ای طراحی شده است که به شما کمک کند این چالش‌ها را به‌طور موثری مدیریت کنید. ما در عین حال که روابط مثبت با تمامی ذینفعان را حفظ می‌کنیم، تحلیل دقیق، مستندسازی و پشتیبانی در مذاکرات را برای حل و فصل منصفانه دعاوی انجام می‌دهیم.

شرکت ما در مدیریت فنی دعاوی با شرکت Pangea همکاری می‌کند. ما روش خود را طبق نیازهای منحصر به فرد هر پروژه تطبیق می‌دهیم و تمام مستندات مرتبط را بررسی می‌کنیم. با استفاده از Excel، Primavera، MSP، BIM و PowerBI، داشبوردهای دقیقی تهیه می‌کنیم و تحلیل‌های خود را بر اساس پروتکل تاخیر و اختلال SCL انجام می‌دهیم.

پروژه‌هایی که شرکت پروژه‌کاران با شرکت Pangea در این زمینه همکاری می‌کند به شرح زیر است:

  1. شرکت Sasol با M&R
  2. شرکت Goldwind با Optipower

ارزیابی پروژه

برای اطمینان از اینکه پروژه شما به درستی اجرا شده و تمامی فرآیندها، فعالیت‌ها و بروندادها طبق استانداردها و نیازهای تعریف‌شده انجام شده‌اند، می‌توانید از خدمات ارزیابی (نظارت شخص ثالث) شرکت پروژه‌کاران بهره ببرید. ما بررسی جامعی انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که پروژه تمامی نیازها و اهداف مشخص‌شده را برآورده کرده است و نتایج پروژه دقیق، کامل و مطابق با انتظارات کارفرما هستند.

شرکت پروژه‌کاران در پروژه ICERP (پروژه پاسخ به فوریت کووید-19 در ایران) نقش عامل ارزیاب سوم(TPVA) را برای ارزیابی فعالیت‌ها و بروندادهای پروژه داشته است. در پروژه ICERP، بیش از 1300 تجهیز پزشکی برای تشخیص و درمان کووید-19 در دو مرحله خریداری، توزیع و در بیش از 320 بیمارستان و آزمایشگاه منتخب در سراسر کشور نصب گردید.

مسئولیت‌های اصلی شرکت پروژه‌کاران در پروژه ICERP به شرح زیر بود:

  • ارزیابی تجهیزات خریداری‌شده و توزیع آن‌ها در مراکز درمانی؛
  • ارزیابی پس از خرید شامل تحویل، نصب، استفاده از تجهیزات و آموزش کارکنان از طریق بازدید در سایت؛
  • ارزیابی شرایط محیطی و آمادگی مراکز درمانی جهت دریافت تجهیزات؛
  • طراحی و توسعه داشبورد آنلاین جهت پایش وضعیت پروژه؛ و
  • ارائه گزارش‌های ارزیابی ماهانه، فصلی و نهایی به کارفرما.

با توجه به اینکه شرکت پروژه‌کاران در تمامی استان‌های ایران شعبه دارد، برای ارزیابی تجهیزات این پروژه، از تیم‌های محلی خود تحت نظارت تیم دفتر مرکزی در تهران استفاده کرد.

مزایای برون‌سپاری خدمات مدیریت پروژه برای کارفرمایان​

1. دسترسی به تخصص و تجربه

  • تیم تخصصی: تیم ما متشکل از حرفه‌ای‌های با تجربه است که سابقه حضور در پروژه‌های موفق کشور را داشته‌اند.
  • دانش صنعت: با توجه به اینکه شرکت پروژه‌کاران در صنعت‌های مختلف مانند معدن و نفت و گاز کار کرده است، با چالش‌های این پروژه‌ها آشناست.
  • استفاده از داده‌های پروژه برای بهبود تصمیم‌گیری و پیش‌بینی چالش‌ها
  • پیروی از بهترین روش‌ها: با توجه به اینکه ما در پروژه‌های موفقی کار کرده‌ و تجربه لازم را داریم، روش‌هایی که انتخاب می‌کنیم بهترین روشی است که می‌توان برای مدیریت پروژه‌های پیچیده به کار برد.

2. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

  • کاهش هزینه‌های نیروی انسانی: برون‌سپاری می‌تواند هزینه‌های استخدام، آموزش و مدیریت کارکنان جدید را کاهش دهد. همچنین هزینه‌های مربوط به مدیریت منابع انسانی، مانند حقوق، هزینه بالاسری، مزایای کارکنان و هزینه‌های اداری را کاهش می‌دهد.
  • کاهش هزینه اجرایی: با توجه به تخصص شرکت پروژه‌کاران در ارائه خدمات مدیریت پروژه، می‌توان ادعا کرد پیشنهادهایی در طول پروژه از جانب ما ارائه می‌شود که منجر به کاهش هزینه اجرایی پروژه می‌گردد.

4. افزایش انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری

  • انطباق با نیازهای متغیر: کارفرماها می‌توانند سطح خدمات ما را بر اساس نیازهای خود تغییر دهند.
  • مدیریت پروژه‌های مختلف: ما می‌توانیم تیم‌های مورد نیاز برای پروژه‌های متعددی را ارائه دهیم.

3. تمرکز بر فعالیت‌های اصلی کسب و کار

  • تمرکز استراتژیک: در سازمان‌هایی که ماموریت آن‌ها مدیریت پروژه نیست، با برون‌سپاری آن، می‌توانند بر فعالیت‌های اصلی و اهداف استراتژیک خود تمرکز کنند.